Қазақстанның автосалондары автокөліктердің жетіспеушілігінен бос тұр. Не болып жатыр
Қазақстанның автосалондары жаңа көліктердің жетіспеушілігінен бос тұр. Көптеген ресми дилерлер алдын-ала тапсырыс бермейді, өйткені олар мәселенің қашан шешілетінін және жаңа машиналардың бағасы қандай болатынын білмейді. «ҚазАвтоПром» одағы басқарма төрағасының орынбасары Артур Мискарян қазақстандық автокөлік нарығы туралы толығырақ айтып берді, деп хабарлайды Liter.kz.

Көлік тапшылығы бүгін туындаған жоқ. Әлемдік нарық оған 2020 жылдың екінші жартысында тап болды. Мұның себебі автомобиль электроникасында қолданылатын чиптердің болмауы болды.
«Микрочиптердің ең үлкен өндірісі оңтүстік-шығыс Азия елдерінде шоғырланған, онда пандемия жоғары таралу қарқынын көрсетті, ал бизнес ұзақ уақытқа созылған локдаунға тап болды. Нәтижесінде микросхемалар өндірісі тоқтатылды», — деп түсіндірді Артур Мискарян.
Пандемияға байланысты көптеген елдерде қалалық, қалааралық және халықаралық жолаушылар тасымалы жабылды. Осыған байланысты әлемдік автомобиль нарығына сұраныс артты.
«Жеке автокөлік, біріншіден, ең сенімді, ал екіншіден-көліктің ең қауіпсіз түріне айналды. Нәтижесінде, осы уақытқа дейін бүкіл әлемде автомобильдерге сұраныс өндіріс қарқынынан асып түседі және бұл проблема тек күшейе түсуде», — деді Мискарян.
Қазақстандық автонарық бұл проблемаға алғаш рет 2020 жылдың қараша айында «Азия Авто»жабылғаннан кейін тап болды. 2021 жылы жаңа мәселе пайда болды – қытай шекарасында жүктерді кешіктіру.
«Өндіріске арналған автомобильдер мен жинақтауыштардың едәуір бөлігі Жапониядан, Оңтүстік Кореядан, сондай-ақ Қытайдың өзінен жеткізіледі. Жүктер ұзақ уақыт бойы шекарада тұруға мәжбүр, логистикалық тізбектегі іркіліс нәтижесінде жеткізу мерзімдері созылып жатыр», — деп мәлімдеді сарапшы.
Бүгінгі таңда әлеуетті клиенттер үшін жаңа автомобильдерді жеткізу мерзімі үш айдан алты айға дейін өзгереді.
Автомобиль бағасы
Қазақстанда, бүкіл әлемдегі сияқты, автомобильдердің бағасы жыл сайын өсіп келеді. Соңғы мәліметтер бойынша, олар 17-20% — ға өсті. Ұқсас өсу көрші Ресейде байқалады, ал американдық нарық қатысушылары өсуді орта есеппен 15-18% деңгейінде тіркейді.
Екінші автокөлік нарығында бағаның бұрын-соңды болмаған өсуі байқалады. Қазақстандық автоәуесқойлар мұны жаңа автомобильдердің жетіспеушілігімен байланыстырады.

«Өткен жылы автомобильдерге деген сұраныс жалпы, бастапқы және қайталама нарықтарда өсті. Сұраныстың өсуі қазірдің өзінде бағаның өсуін ынталандыратыны анық. Жаңа автомобильдердің жетіспеушілігі бұл әсерді күшейтеді, өйткені көптеген сатып алушылар үшін салонда қажетті автомобильдің болмауы қайталама нарықта ұқсас көлікті іздеуге себеп болады», — деп түсіндірді Артур Мискарян .
Тапшылық пен бағаның өсуі қазақстандықтардың сатып алу қабілетіне әсер еткен жоқ. 2021 жылдың қаңтар-тамыз айларында Автосалондар 76 мың жаңа автокөлік сатты, бұл 2020 жылмен салыстырғанда 40% — ға көп.
Сарапшылар автокөлік сатып алуды жоспарлап отырған қазақстандықтарға тапшылықтың аяқталуын күтпеуге кеңес береді. Бағалар тек өсіп, проблемаларды шешу мерзімі белгісіз болғандықтан.
