Оралдағы әуежай қандай болатынын айтамыз
Оралда 6,6 млрд теңгеге Мәншүк Мәметова атындағы әуежай ғимаратын қайта жөндеу жұмыстары аяқталуда. Әуежайдың өткізу қабілеті екі есе артады: сағатына 200-ден 400 адамға дейін. Әуежай жақын арада сынақ режимінде, ал 2022 жылдың қыркүйегінен бастап толық қуатында жұмыс істеу үшін ашылады. «Курсив» әуежайды қайта жөндеудің соңғы кезеңін көрсетеді.

Орал әуежайы-жалпы ауданы 10 мың шаршы метр және өткізу қабілеті жылына 300 мың адам болатын қараңғыланған шыныдан жасалған екі қабатты құрылыс.
«Ақжайық» ӘКК құрылыс департаментінің бас менеджері Ақжол Охасов атап өткендей, жаңа терминал ескі тұрған жерде қайта жаңартылды, алайда бұрынғы ғимараттан іргетас пен колонналардың аз ғана бөлігі қалды.
«1979 жылы салынған аэровокзалдың бұрынғы ғимараты апатты немесе ескірген жоқ, бастапқыда олар оны жөндеп, оған тағы бір ғимарат қосқысы келді, яғни басты мақсат кеңейту болды. Бірақ Жер жұмыстары мен құрылыс жұмыстары басталған кезде ескі жоба бойынша құрылысты жалғастыру қауіпсіз емес екені белгілі болды, біз жобаны қайта жасадық және жаңа ғимарат салып жатырмыз»,-деп атап өтті ол.
Оның айтуынша, жаңа терминал темірбетон мен монолитті бағандардан тұрғызылып, үстіне екі қабатты терезелермен қапталған. Едендер арасында металл панельдер, терезелер арасында алюминий витраждар бар.

«Кірпіштің орнына шыны ғимарат ақша үнемдеу үшін салынбайды, керісінше мұндай ғимарат салу қымбатырақ болды. Шешім эстетиканың пайдасына қабылданды. Көптеген адамдар Орал әуежайы-бұл астаналық немесе Алматы әуежайының көшірмесі деп ойлайды, бірақ бұл олай емес, бұл дербес жоба», – деп атап өтті спикер.
Әуе айлағының бірінші қабатында жалпы зал, тіркеуге арналған тағандар, медициналық тексеруге арналған үй-жай, сондай-ақ ішкі рейстер жолаушыларына арналған күту залдары орналасқан. Қазір ол аяқталды, бірақ лифт Қытайдан келеді деп күтілуде, сондықтан екінші қабаттан жолаушылар лифтке түседі. Екінші қабаттан бірінші қабатқа балкон шығады.
«Екінші қабатта сыртқы рейстердің жолаушылары үшін ұшу және келу күту залы, асхана, конференц-зал, Duty Free бажсыз саудасына арналған дүкен, сондай-ақ жалға беру үшін бутиктер қарастырылған. Duty Free-мен әуежай иелерінің өздері айналысады, екі бутикте авиакомпаниялардың өкілдіктері болады, қалғандары кәсіпкерлерге беріледі», – деп атап өтті Охасов.
ӘКК өкілінің айтуынша, нөлдік қабатта VIP-аймақ – жеке зал ұйымдастырылады, онда ұшаққа билеттің құнынан артық аз соманы төлейтін клиенттер ұшуды күте алады.
«Әр қабатта мүгедектігі бар адамдарға арналған ортақ санитарлық тораптар қарастырылған. Темекі шегушілерге арналған әйнектелген бөлме, сондай-ақ ана мен бала бөлмесі ұйымдастырылған. Бірінші қабатта намаз оқитын бөлме болады», – дейді Ақжол Охасов.
Охасовтың айтуынша, әуежайдың жаңа ғимаратына электрондық жабдық сатып алынған, оның құны жария етілмеген, бірақ қайта құрудың жалпы сомасына кіреді.
Оған тексеру жүйелері, дербес тіркеу тіреулері, бейнебақылау жүйесі, аркалы бақылау жүйелері (металл іздегіштер), серверлік бөлме, күзет және өрт сөндіру жүйесі, сондай-ақ кеден қызметкерлеріне арналған компьютерлер мен электрондық таблолар кіреді.

«Бізде елімізде жолаушыларды рейске дербес тіркейтін және жолжүкті тіркейтін алғашқы бағандар орнатылған – бұл ыңғайлы. Сондай-ақ біз АҚШ-тың Rapiscan компаниясынан сапалы тексеру жабдығына тапсырыс бердік. Кейін аумаққа кіре берісте паркоматтар орнатылады, лицензияланған такси қызметтері әуежай аумағында карточкамен кіре отырып жұмыс істей алады», – деп атап өтті ӘКК өкілі.
Ол сондай – ақ аэровокзалдың жаңа ғимаратының айналасы абаттандырылғанын-120 орындық тұрақ салынғанын және ағаш көшеттері отырғызылғанын айтты. Жоба құнына терминал ғимаратын толық қайта жаңарту, оның ішінде электр сымдарын, су тарту және кәріз желілерін ауыстыру және жарықтандыру қондырғысы кіреді. Әуеайлақтың өзін жөндеу жүргізілген жоқ.
Терминалдың құрылыс-монтаж жұмыстары аяқталуда, құрылысшылар негізінен әрлеу жұмыстарын жүргізеді және үй-жайларды қоқыстан тазартады.

«Екі-үш күннен кейін терминал жолаушыларға тест режимінде қолжетімді болады. Қазір қыс, адамдар үшін ыңғайлылық маңызды, сондықтан біз барлық жүйелерді беріктікке тексере аламыз. Мердігерлермен жасалған келісім бойынша, олардың пайдалануға беру мерзімі – 2022 жылдың қыркүйегі, осы уақытқа дейін әуежайда қосымша рейстер болмауы мүмкін, бірақ кейін жаңа авиакомпаниялар тартылатын болады», – деп атап өтті Ақжол Охасов.
Әуежай терминалының ғимаратын негізгі қайта құру 2021 жылдың ақпан айында басталды, енді биліктің айтуынша, ол халықаралық стандарттарға сәйкес келеді. Ұшу-қону жолағы 2021 жылы жөнделді.
2020 жылы «Ақжайық» ӘКК басқарма төрағасының бұрынғы орынбасары Артур Досқалиев «Курсивке» терминал жеке қолында болған кезде оған бюджет қаражаты да, КПО б.в. әлеуметтік міндеттемелері қаражаты да сала алмағанын хабарлады. Тек мемлекет мүлкіне өткеннен кейін ғана мүмкін болды.
Әуежай терминалы «Ақжайық» ӘКК-не тиесілі, ол 2019 жылы оны Bek Air таратылған компаниясымен үлестес «Орал «халықаралық әуежайы» ЖШС-дан 452 млн теңгеге сатып алған….