БҚО әкімінің орынбасары Темірхан Меңдіғалиев: «Жаңа жолдар салудың қажеті жоқ, ескілерін қорғау керек»
Батыс Қазақстан облысы әкімінің орынбасары Темірхан Меңдіғалиев бұрынғы облыс әкімінің орынбасары болған Тимуржан Шәкімовтің «ОА» постына БҚО-дағы республикалық трассаларды жөндеуді бұзудағы міністердің жауапкершілігі туралы түсініктеме берді және қаржыландырудың жеткіліксіздігі салдарынан Ақсай трассасын жөндеу, «Ресей Федерациясы шекарасы-Казталовка-Жәнібек «және» Өнеге-Бисен-Сайхин-Ресей Федерациясы шекарасы» жолының құрылысы сияқты ұзаққа созылуы мүмкін екендігіне күмән келтірді.

Темірхан Меңдіғалиевтің айтуынша, ол әкімдікке Республикалық маңызы бар жолдарды салу мәселесінде өкілеттік берілмегендігімен келіседі. Алайда, ол жобалардың толық қаржыландырылмауы құрылыс кезінде маңызды рөл атқармайтындығымен келіспейді.
«»Қазавтожол» басшылығы мердігерлік ұйымдардың жұмысын нашар бақылап отырды. 2019-2020 жылдары осы тендерлер өткізілген кезде мердігерлерге шағын аванстар берілді. «ҚазАвтоЖол» мердігерлердің осы трассаның құрылысына кәсіби тұрғыдан жақындағанын бақылаған жоқ. Нәтижесінде олар құрылыс кезінде айналып өтуді қамтамасыз етпеді және көктемде көліктер айналма жолда батпаққа батып кетті. Күзде жол салу үшін қиыршық тас әкелінбеді. Қазір бұл «Казталовка – Жәнібек-РФ шекарасы» және «Өнеге-Бисен-Сайхин – РФ шекарасы» қарыздары ақша бойынша құнсызданды. 2019 жылы болған сметалар өзекті емес, барлық жол материалдарының бағасы 40-50% – ға өсті. Тиісінше, бұл құрылыс фирмаларының бәрі несиелерде, жалақы бойынша қарыздары бар. Қазір «Подстепное-Федоровка-РФ шекарасы» жолын салуға тендер болады және дәл осындай жағдай болады – қажетті соманың тек 10% – ы ғана бөлінеді, бұл Ақсай трассасын жөндеуді ұзақ жолға айналдыру мүмкіндігін арттырады. Оңтүстік трассалардағы мердігерлер де осы жобаға қатысады деп сенемін. Олар сараптамадан енді ғана шыққан және өзекті бағалары бар жобадан аванстар алғысы келеді. Олар өз фирмаларын біраз сауықтырып, қарыздарын өтейді, ал күзде тағы да ақша жетпейді деп айтады», — дейді Темірхан Меңдіғалиев.
Әкім орынбасарының айтуынша, қазақстандық жолдарды салу кезіндегі негізгі проблема-бұл кадрлардың жетіспеушілігі және жолдарға жауапты шенеунік аппараты саласындағы тұрақты қысқарту.
«Жұмысшылар жетіспейді, өйткені кәсіптік білімді, техникумдарды жаңғырту қажет. Механизаторлар, машинистер-аз білімді адамдар, олардың барлығы тура жолда жүріп жұмыс істеуге үйренеді. Мемлекеттік қызметшілердің жол және құрылыс саласындағы лауазымдары жыл сайын қысқаруда. Бір басқаруда 3-4 маман болуы мүмкін, олар бірнеше нысанды алады және мұның бәрін бақылауы керек. Біздің адамдарда бірінші мәселе-жаман жолдар. Тек 30 жыл бойы автомобиль жолдары министрлігі жабылды, ол тек жолдар үшін ғана емес, сонымен қатар жер үсті және әуе көлігі үшін де жауапты көлік министрлігіне өзгертілді. Содан кейін министрлік таратылып, министрлік құрды, онда жолшыларды құрылысшылармен біріктірді. Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінде жолшылар жоқ. Соңғы маман өткен аптада жұмыстан босатылған Берік Камалиев болды. Енді бюджетті үнемдеу үшін мұндай қысқартулардың неліктен жүретінін кім басқарады-түсініксіз. Білікті мамандардың еңбекақысына біршама көп ақша жұмсау немесе жаман жолдар салу-біздің мемлекет үшін не маңызды – «,- деп сұрайды Темірхан Меңдіғалиев.
Шенеуніктің айтуынша, облыста және елде жол құрылысы көп, оны қолдауға мемлекет көп ақша жұмсайды.
«Адамдар дамыған елдерде барлық жолдар өте жақсы дейді. Бірақ олай емес, олардың да жағдайы нашар жолдар бар. Айырмашылығы-олардың тұрақты құрылысына емес, жолдарды ұстауға баса назар аударылады. Бізде, Қазақстанда, – құрылыстың үлкен көлемі, оны тоқтату қажет. Бізде мұның бәрін салуға мүмкіндік жоқ – техника, көлік, мамандар жоқ. Барлық жолдарды салу тиімді емес. Сонымен қатар, трассаларды ұстауға қажетті көлемнен 30-40% ақша бөлінеді. Тек мазмұнмен-кішігірім жөндеу, жолдарды тазарту, алдын-алу жұмыстары оң нәтижеге қол жеткізе алады. Бұл тіс ауруы сияқты-жаңа имплантаттарға қарағанда кариесті емдеу оңай және тиімді. Әкімдер «мен бұрынғыға қарағанда көбірек жол салдым» деген мәртебеге ұмтылуды тоқтатып, бар жолдарды сақтауға қайта бағдарлануы керек», — деп әкім орынбасары Меңдіғалиев жол мәселесі бойынша өз ұстанымын түсіндіреді.
Еске сала кетейік, бұған дейін БҚО әкімінің бұрынғы орынбасары Тимуржан Шакимов облыста жол құрылысына тиісті бақылау жүргізбегені үшін қызметінен босатылып, жол саласындағы бірқатар жұмыстан босату туралы түсінік беріп, өңірлерде Республикалық маңызы бар жолдарды жөндеу және салу неліктен ұзақ жолға айналатынын айтқан болатын.
Ақмарал ШАЯХМЕТОВА