БҚО-да ресейлік тіркеуі бар автокөліктің қатысуымен жол апатынан қаза болғандар саны 1,5 есеге артты
Полиция жыл басынан бері ресейлік тіркеуі бар техникалық ақаулы көліктер 29 апаттың қатысушылары болды, нәтижесінде 17 адам қайтыс болды, 45 адам жарақат алды деп мәлімдейді. Көліктік бақылау инспекциясының мамандары алдағы жылы техникалық байқау пункттерінің техникалық ақауы бар автомобильдерге техникалық байқаудан өту талондарын беру үшін бір де бір фактіні анықтамағанын мәлімдейді.

БҚО-да қазақстандық мемлекеттік тіркеусіз РФ-дан әкелінген автомобильдер саны өсуде. Сонымен қатар, олардың қатысуымен болған ЖКО саны да өсуде. Бұл туралы облыс әкімдігінде өткен жиында БҚО полиция департаменті бастығының бірінші орынбасары Жанболат Жаншин мәлімдеді.
Мәселен, 2022 жылдың басынан бері ресейлік нөмірлері бар машиналардың қатысуымен 29 ЖКО тіркелді, нәтижесінде 17 адам қаза тауып, 45 адам жарақат алды. Өткен жылы осындай кезеңде шетелдік нөмірі бар машиналардың қатысуымен 27 апат тіркелді. Содан кейін 10 адам қайтыс болды. ЖКО – ның негізгі себептері-облыстағы көлік құралдары санының өсуі, оның ішінде техникалық жағдайы нашар көлік құралдары.
Жиында БҚО әкімі Ғали Есқалиев Жаншиннен шетелден әкелінген автокөліктердің техникалық жағдайын тексере аламыз ба деп сұрады.
– Ең алдымен, тексере аламыз, – деп жауап берді Жаншин. – Автокөлік иелері жылына бір рет техникалық байқаудан өтуі тиіс. Қазір шетелдік тіркеуі бар автокөліктерге жергілікті техникалық байқау пункттерінде техникалық байқаудан өтуге бола ма – білмеймін. Бұл мәселемен көлік инспекциясы айналысады. Немесе иелері көлік тіркелген елге барып, техникалық тексеруден өтуі керек», – деп жауап берді Жаншин.
Өңір басшысы БҚО бойынша көліктік бақылау инспекциясының басшысы Абылай Қазбаевқа сұрақ қойды:
– Сіз машиналар іс жүзінде тексерілмеген, бірақ иелерінің қолында техникалық байқау талондары болған жағдайларды қанша анықтадыңыз?
— Мұндай жағдайлар анықталған жоқ, – деп жауап берді ол.
– Қазір адам телефонмен техникалық тексеру туралы келісіп, машинаны техникалық қызмет көрсету станциясына апармай қажетті құжаттарды ала алады ма, әлде жай ғана ресми түрде қоңырау шала алады ма-оны ешкім тексермейді және техникалық байқаудан өткені туралы сертификат ала ма? Неліктен әкелінген автомобильдердің техникалық кемшіліктері анықталмайды? Сонымен, олар жай тексерілмейді ме? – Есқалиев нақтылаушы сұрақ қойды.
Әкім Абылай Қазбаев бұл сұраққа теріс жауап берді.
– Қазір біздің жолдарымызда жүретін барлық машиналар техникалық жарамды ма? – деп нақтылады Ғали Есқалиев.
– Мен жолдардағы барлық машиналар техникалық жарамды деп айта алмаймын. Бірақ барлық техникалық тексеру пункттерінің оларға өз сертификаттарын беруі олардың техникалық байқаудан өткендігін көрсетеді. Олар сертификат берген кезде, бұл көлік құралы техникалық параметрлерге сәйкес келеді. Ал олардың қалай берілетінін мораторий салдарынан тексере алмаймыз, себебі техникалық байқау пункттері шағын кәсіпкерлік субъектілері болып табылады, – деп жауап берді Қазбаев.
— Егер біз көліктің техникалық жағдайы нашар екенін көріп, қала, облыс бойынша такси ретінде жүретін болсақ, оны тексеруге болмайды ма? Егер мұндай машиналардың техникалық ақауларына байланысты олар жиі апатқа ұшырап, адамдардың өміріне қауіп төндірсе, онда оларды неге тексеруге болмайды? – өңір басшысы таңырқай сұрақ қойды.
– Мораторий қолданылмайтын белгілі бір жағдайлар бар және автокөліктерді техникалық ақаулыққа тексеруге болады. Бұл, ең алдымен, адамдардың өмірі мен қауіпсіздігіне қауіп төндіретін жағдайлар, — деп түсіндірді полиция департаментінің өкілдері.
Ғали Есқалиев БҚО бойынша көліктік бақылау инспекциясының басшысы Абылай Қазбаевқа Ресей тіркеуі бар машиналарды және қазақстандық тіркеуі бар анық ақаулы машиналарды техникалық байқау пункттерінде тексеру жүргізуге болатын нормативтік актіні табуды тапсырды.
— Егер жол-көлік оқиғасы кезінде көлік құралы техникалық ақаулыққа байланысты апатқа ұшырады деген сарапшылардың қорытындысы болса, онда жол-көлік оқиғасына ұшыраған автомобильдерге техникалық қызмет көрсету сертификаттары берілген пункттерді анықтауға болады, — деп түсіндірді Қазбаев.
Есқалиев көліктік бақылау инспекциясының басшысына қарсы сұрақ қойды:
– Сіз техникалық тексеру пункттерін ЖКО жасалғаннан кейін келген полиция департаментінен сараптама нәтижелері бойынша техникалық байқауға «жалған» сертификаттар беру тұрғысынан тексердіңіз бе?
Абылай Қазбаев аймақ басшысына полиция департаменті қызметкерлерінен жол-көлік оқиғасына ақаулы көлік түскенін, иесінің қолында техникалық байқаудан өткені туралы талон бар екенін көрсете отырып, бірде-бір хат алмағанын айтты.
— Бірде-бір материалды бізге полиция департаменті инспекцияға берген жоқ, – деп баяндады Қазбаев.
Осы кезде БҚО әкімі тағы да таң қалды.
– Техникалық байқаудан өткені туралы бірде-бір сертификат бұзушылықпен берілген жоқ. Көлік инспекциясының қорытындыларына сәйкес барлық машиналар жарамды. Сонымен қатар, жол полициясы апаттардың көпшілігі автомобильдердің техникалық ақауларына байланысты болады, мұндай апаттар көбейіп келеді деп мәлімдейді. Техникалық байқаулардың жүргізілуін бақылау бойынша жұмысты күшейту қажет. Егер жол-көлік оқиғасын тергеу нәтижесінде олардың машинаның техникалық тұрғыдан дұрыс жұмыс істемеуінен болғаны анықталса, көлік инспекциясы оларды пайдалануға рұқсат берген техникалық тексеру станцияларына Елеулі шағымдар жасауы тиіс. Техникалық байқау пункттері үшін айыппұлды барынша арттыру қажет, егер олардың толық тексерілмеуі бойынша техникалық ақаулыққа байланысты ЖКО орын алған болса. Қала және облыс көшелерінде техникалық ақаулы машиналардың болмауын тексеріңіз, бұзушылықтарды анықтаңыз, – деп тапсырды Есқалиев БҚО бойынша көліктік бақылау инспекциясының басшысына.
Серік ЕСЕНОВ