Орал қаласында жолдарды жөндеуге 5 млрд теңгеден астам қаражат бөлінеді
Бұл ақшаға билік 65-70 шақырым автожолдарды жөндеуді жоспарлап отыр – бұл орташа және күрделі жөндеу болады. Қаланың ТКШ-да уәде етілгендей, биылғы жылы асфальт 7 көшеде пайда болады, онда қатты жабыны бар жолдар ешқашан болған емес – бұл ескі әуежай ауданындағы Надежда және Кең дала көшелері, Деркөл кентіндегі, Баянсұлу, Жерұйық көшелері – Зачаганск және Панфилов көшелері. Сонымен қатар, әлеуметтік инвестициялар есебінен КПО б.в. мамыр айында Шолохов көшесін күрделі жөндеуді бастау керек.

Орал ЖК және АҚ ТКШ бөлімінің басшысы Азамат Халелов тұрғындардан біздің жолдарымыздың сапасына қатысты көптеген шағымдар мен арыздар келіп түсетінін мойындайды.
Биылғы жылы қала бойынша жол жұмыстарына бюджеттен шамамен былтырғыдай сома бөлінді-5 млрд теңгеден астам. Бірақ жол бойындағы жобалар былтырғыға қарағанда көп, өйткені жұмыстың көп үлесін орташа жөндеу алады.
– Қалалық маслихат депутаттары соңғы сессиялардың бірінде сұрақ қойды: Егер сіз жолдардағы шұңқырларды жауып, бюджет ақшасын үнемдей алсаңыз, жолдарды орташа жөндеу не үшін қажет? Біз олармен бірге жөндеуді жоспарлаған бірқатар жолдарға бардық және сол жерде неге мұндай шешім қабылдағанымызды түсіндірдік. Шындығында, асфальт бүліне бастағанда, онда тек шұңқырлар ғана емес, сонымен қатар көлденең жарықтар да пайда болады. Жолшылар оларды жамай алмайды. Нәтижесінде су, қар осы жарықтарға кіреді, олар асфальттың «астына» еніп, оның негізі бұзылады. Сондықтан асфальттың деформациясы басталған кезде жолдарға шұғыл жөндеу қажет. Егер ол жасалмаса, бір-екі жылдан кейін сіз орташа емес, капиталды жасауыңыз керек, бұл бюджетке 3-4 есе қымбатқа түседі, – деп түсіндіреді Азамат Халелов. – Біз магистральдар мен орталық көшелерде үш жыл сайын орташа жөндеу жұмыстарын жүргізуіміз керек, сондықтан қала тұрғындары олармен жүруге ыңғайлы.
9 көшеде орташа жөндеу
Оның айтуынша, 2023 жылы қала бойынша орташа жөндеумен 9 көше қамтылады (8 жоба бойынша). Олардың жалпы ұзындығы – 20 шақырым. Барлық жобаларға бюджеттен 2 млрд теңге бөлінді.
Барлық автожолдар бойынша тендерлер өтті. Қала бойынша осы жолдар бойынша екі мердігер компания таңдалды – «АдалАрна» ЖШС және «ДСК Приоритет».

Олар Гагарин, Ружейников, Сырым Датов (Еуропа – Азия монументінен «Дина» супермаркетіне дейін), Құрманғалиев (Әбілқайыр хан даңғылынан Шолохов көшесіне дейін), Айтиев, Мендалиев, Мұхит көшелерімен, Абай және Назарбаев даңғылдарымен орташа жөндеуді бастады.
– Орташа жөндеумен біз қаланың барлық орталық, басты көшелерін қамтимыз-оларға асфальттың жоғарғы қабатын алып тастап, жаңасын саламыз. Бұрын қала ішінде жолдар ұсақ түйіршікті асфальтпен жабылған, қазір технологияны өзгертіп жатырмыз-ҚМА (қиыршық тас – мастикалық асфальт) төселетін болады, өйткені автокөліктің қарқынды қозғалысы жағдайында ҚМА үлкен жүктемеге төтеп бере алады, – дейді Азамат Халелов. – Бұл қаланың негізгі көшелері, және біз автокөлік жүргізушілері жөндеу кезінде оларды жауып тастаған кезде қиындықтарға тап болады деп ойлаймыз. Бірақ жөндеу мерзімі аз – 2-3 ай, сондықтан халық үшін қолайсыздықтар мүмкіндігінше аз болады.
PDP-2: алдымен асфальтталған, содан кейін құбырларды төсеу үшін ашылған
ТКШ бөлімінің басшысы биыл Деркөл кентінің ПДП-2 автожолдарын асфальттау бойынша үш жылдық үлкен жоба аяқталатынын хабарлайды.
2021 жылы қала әкімдігі мұнда жолдар салуды бастады – жоба бойынша асфальт төсеу 50 көшеде пайда болуы керек-ұзындығы 45 шақырымнан асады. Үш жылдық келісімшарт аясында мұнда «УралВодСтрой» ЖШС жол салуда.
Өткен екі жылда ПДП – 2 – де ұзындығы 16 км 14 көшеге асфальт төселді.2023 жылы тағы 36 көшені жөндеу жоспарлануда (бұл 26 шақырым).
«УралВодСтрой» ЖШС құрылыс жұмыстарын жылы ауа райының басталуымен жүргізуде. Азамат Халелов су тасқыны кезінде су бұру проблемалары туындағанын – еріген суларды жаңа автожолдар қоршап алғанын және олардың кететін жері жоқ екенін атап өтті. Тұрғын үй секторын су тасқынынан құтқару үшін жолшыларға 11 жерде су өткізетін жаңа асфальтталған жолдарды ашуға тура келді.
ПДП-2 бойынша жобаны құрылыспен қатар жаңғыртуға тура келді-енді жаңа жолдарды салу кезінде мұнда еріген сулар шағын ауданнан далаға шығуы үшін су бұру құбырлары орнатылатын болады. Билік тасқыннан кейінгі су жеке сектордың ішінде жиналмауы үшін жолдардың астына 40 құбыр орнатуды жоспарлап отыр.
Сонымен қатар, қала бойынша 2022 жылы басталған жолдарға күрделі жөндеу жұмыстары аяқталады. Бұл-Қажымұқан, Литейная, Гаврилов, Первомай, Мусин, Майлин, Молдаван, Орал, Громов және Полевая көшелері.
Негізгі жұмыстар – шамамен 90% – осы көшелерде жасалды.
Қазіргі уақытта бұл жолдарды жөндеу үшін битумды жеткізуде проблемалар жоқ.
Шұңқырларды жабуға – 300 млн теңге
Азамат Халелов жолдарды ағымдағы (шұңқырлы) жөндеу бойынша қолданыстағы үш жылдық келісімшартты қала әкімдігі «АдалАрна» ЖШС-мен 2021-2023 жылдарға жасағанын нақтылайды. Биылғы жылы компания бюджетінен 300 млн теңге бөлінді. Бұл ақшаға мердігер қаланың барлық орталық және магистральдық көшелерін, оның ішінде Алматы көшелерін жөндеуге тиіс. Исатай-Махамбет, Алмазов.

Компания қазірдің өзінде Орал жолдарындағы шұңқырларды жабуға кірісті.
– Бізге жолдарда жолшылардың шұңқырларды тереңдетіп, кеңейткеніне наразы жүргізушілерден басқа шағымдар келіп түседі, енді олар жабылмай сол күйі жатыр деген. Мен бұл жағдайды түсіндіргім келеді. Компания асфальт зауытын іске қоса алмайды және технология бойынша әрбір шұңқыр үшін асфальт дайындай алмайды. Ол бір уақытта, мысалы, 10 тонна асфальт жасауы керек. Ыстық асфальт қатып қалмауы үшін оны дереу дайындалған, кесілген шұңқырларға салу керек. Сондықтан мердігер алдымен жұмыс көлемін дайындайды-бірнеше көшеде шұңқырларды бірнеше жолмен бірден жамау үшін фрезерлейді. Біз мердігердің өкілдерімен кездесеміз, жөндеуге дайындалған шұңқырларды ұзақ уақыт ашық ұстамау үшін олардың жұмысын оңтайландырамыз, – деп түсіндіреді қалалық ТКШ бөлімінің басшысы.
Халелов Айтиев, Сырым Датов, Шолохов көшелерінде осы көктемде фрезерлеу материалы – пайдаланылған асфальт төселгенін түсіндіреді. Қала тұрғындары тарапынан қала әкімдігі сапасыз жөндеу жүргізіп жатыр деген шағым түсті. Бірақ бұл жұмыс түрлері жөндеу емес, бұл жөндеу жұмыстары басталғанға дейін жолдардағы шұңқырларды жабудың уақытша шарасы.
Шолохов мамыр айында күрделі жөндеуге жабылады
Шенеунік биыл Шолохов көшесінде КПО б.в. жер қойнауын пайдаланушы компаниясының әлеуметтік инвестициялары есебінен күрделі жөндеу басталады деп уәде етеді.

Оның айтуынша, өткен жылдың күзінде КПО б.в. компаниясы тендерлік рәсімдерді бастаған. Сәуір айының соңында мердігерді анықтау керек. Мамыр айында ол Шолохов трассасын жөндеуге кіріседі. Жоба 2 жылға есептелген, оның құны-4,2 млрд теңге. Ұзындығы-4,6 шақырым.
Жобада Северная көшесі бойынша жөндеу уақытына айналма жол салынды.
– Шолохов көшесі-біздің негізгі айналма жолымыз. Орал қаласының бас көлік торабы. Оның аналогтары жоқ. Біз маневр жасаймыз, учаскелер бойынша трассаны жабамыз, Каримуллин көшесін қосамыз, облысымыз арқылы өтетін магистральдық көлік үшін жағдай жасаймыз, – дейді Азамат Халелов.
Жоба екі жылдық. Қазір Шолохов көшесіндегі жол төсемі – төрт жолақты. Жобада оны кеңейту қарастырылған.
Сонымен қатар, трассаны күрделі жөндеуден басқа, тротуарларды жайластыру, екі жақты жарықтандыру қарастырылған.
Халелов Шолохов трассасын күрделі жөндеу кезінде нысандары осында орналасқан бизнесте – жанармай құю станциялары, автокөлік жуу орындары, автосалондар, мейрамханалар мен дүкендер, оларға халықтың қол жеткізуінде қиындықтар туындайтынын мойындайды. Бірақ ол бұл жағдайға түсіністікпен қарауға кеңес береді.
– Менің жеке пікірім – егер халық осы жолды пайдаланса, оны күрделі жөндеуден өткізу қажет екенін қабылдау қажет. Әрине, бірқатар бизнес субъектілері үшін трассаны жөндеу қиындықтар туғызады. Бірақ біз жұмыс қарқынын күшейтіп, жеделдетілген режимде барынша жұмыс істейтін боламыз. Бірнеше ай бойы мердігер бір жерде жолды жөндемейді – біз оны учаскелер бойынша кезең-кезеңімен жасаймыз және бизнес-объектілерге қол жеткізуді ашамыз. Екі жыл бойы біз көшені қоршамаймыз. Бізде мердігермен және Тапсырыс берушілермен үлкен кеңес жоспарланған, трассаны жөндеу бойынша барлық проблемалық мәселелерді егжей-тегжейлі талқылайтын боламыз. Тұрғындардан «Строитель» шағын ауданы тарапынан Шолохов трассасын жөндеуді бастау туралы ұсыныс бар, бұл учаскені тезірек жөндеу және халыққа қозғалыс үшін ашу үшін, біз бұл ұсынысты назарға алдық, – дейді қалалық ТКШ басшысы.
Бұрын болмаған жерде асфальт болады
Азамат Халелов 2023 жылға Орал мен қала маңындағы (асфальт ешқашан болмаған) автожолдарды қайта жаңарту бойынша 7 жоба жоспарланғанын атап өтті – бұл Ескі әуежай ауданындағы Надежда және Кең дала көшелері, Деркөл кентіндегі, Баянсұлу, Жерұйық көшелеріндегі Низалы және Маштаков көшелері – Зачаганск және Панфилов көшелері. Барлық 7 жобаға бюджеттен 1,5 млрд теңге, жолдардың ұзындығы – 10 шақырым бөлінді. Барлық жобалар бойынша конкурстық рәсімдер жарияланды.
Биылғы жылы асфальттауды Скоробогатов көшесі де күтеді. Көше кішкентай-ұзындығы шамамен 1 шақырым. Бірақ бұл туралы тұрғындардың көптеген шағымдары бар. Бұл көшені күрделі жөндеуге бюджеттен 95 млн теңге бөлінді.
Сондай – ақ, Зачаганск қаласындағы жолдарда-биліктің Аққозы, Дауылбаев, Бұйрин және Сәтбаев көшелерін ретке келтіру және Баласағұн мен Үстірт көшелеріндегі жөндеу жұмыстарын аяқтау жоспарында күрделі жөндеу жұмыстары жүргізіледі.
Серебряково кентіндегі Азаттық көшесі мен Болашақ көшесін орташа жөндеу жоспарлануда.
Жайылма көпірін жөндеуге-шамамен 1 млрд теңге
Азамат Халеловтың айтуынша, қазір ұзындығы 1,7 шақырым болатын Подстепное кентінің ауданындағы жайылмалы Жайық үстімен өтетін көпірге күрделі жөндеу жұмыстары жүргізілуде.
Мұнда асфальт төсемді толығымен ауыстыру үшін бірнеше күн қажет болды.
Сондай-ақ, көпірдің бүкіл ұзындығы бойынша қоршау ауыстырылды-бұл шамамен 3,4 км.

Сонымен қатар, Жайылма көпірге 144 жаңа жарық тіректері орнатылды.
– Жайылма көпірді жөндеуге барлығы 965 мл теңге бөлінді. Қазір бізде арқалық буындардың деформацияларын қалпына келтіру жұмыстары қалды-бұл көпір бойына салынған плиталардың буындары. Бөгеттегі қисық сызықты арқалықты ауыстыру жоспарланған-бұл шамамен 6 шақырым, – дейді Азамат Халелов. – Көпір таңғы 6-дан кешкі 10-ға дейін көлік қозғалысы үшін ашық. Түнде біз барлық қалған жұмыстарды аяқтап, көпірді 20 мамырға дейін ашамыз. Жайылма көпірі арқылы өтетін машиналар ағыны әрқашан үлкен. Біз мұны түсінеміз, сондықтан біз жеделдетілген режимде жұмыс істейміз.
Қаланың ТКШ бөлімінің басшысы Жайық өзені арқылы өтетін негізгі арна көпірі биыл жөнделмейтінін түсіндіреді. Осы екі көпірді бір – бірімен байланыстыратын бөгет жолында жол төсемін жөндеу де жоспарланбаған, мұнда жоғарыда айтылғандай, тек қисық сызықты жолақ ауыстырылады-жүргізушілерді жолдың шетінен жолдан шығудан қорғау.

– Мемлекет басшысының БҚО-ға сапары кезінде өңір басшылығы Жайық арқылы өтетін арналы көпірді күрделі жөндеу мәселесін көтерді. Көпірдің өзі 1962 жылы салынған. Техникалық тексеру кезінде ол қайта құруды қажет етеді. Біздің әкімдіктердің жоспарында-осы арналы көпірді (484 метр), бөгет жолын (4,2 км) және Жайылма көпірді (1,7 км) Республика балансына беру, оларды БҚО-ның кешенді даму жоспарына енгізу және республикалық бюджет қаражаты есебінен қайта құру. Біздің президент бұл идеяны қолдады. Автожол комитеті арқылы көпірлерді «Қазавтожол» балансына беру үшін құжаттар дайындалуда, – деп қорытындылады Азамат Халелов.
Людмила КАЛАШНИКОВА
Еркебұлан ГАПУОВТЫҢ суреті мен бейнесі
ОСЫ ТАҚЫРЫПТА ОҚЫҢЫЗ: Орал билігі КПО б.в. әлеуметтік инвестициялары есебінен Шолохов тас жолын жөндегісі келеді
Оралдағы Шолохов көшесіндегі жолды жөндеу мамыр айында басталмақшы – жоба сомасы 4,2 миллиард теңге