Орал қаласының бірқатар депутаттары тікелей сайлау өткізілгенге дейін әкімнің міндетін уақытша атқарушыны тағайындауды талап етуге ниетті

Қала мәслихаты депутаттарының бір бөлігі облыс басшылығына аудандар мен облыстық маңызы бар қалалар әкімдерінің сайлауын өткізу туралы конституциялық норма күшіне енетін келесі кездің басына дейін қала әкімінің міндетін уақытша атқарушыны тағайындау туралы ұсыныспен шығуға дайындалуда.

Асланбек Аминов («Республика»партиясы):

— Мен бұл мәселені көтердім, біз әріптестерімізбен талқыладық. Әрине, олар бірден тәуекелдер туралы айта бастады. ИЯ, таяқтың екі ұшы бар. Бір жағынан, қаланы жұмыс істеп тұрған әкімсіз қалдыру қауіпті. Әкімнің креслосы қала бойынша көптеген мәселелермен айналысқанын қалаймын. Ал, екінші жағынан, қала әкімінің сайлауын көргім келеді. Мен белгілі бір дәрежеде облыс мәслихатының депутаты Мереке Ғабдуалиевті қолдаймын.

Алайда сайлау наурызға дейін болмауы мүмкін. Бұл өте ұзақ. Қазір әкімнің орынбасарларын таба алмайсың — олар мәңгілікке бос емес, су тасқынының салдарымен әлі де айналысуда. Менде әлі нақты көзқарас жоқ. Мен бұл мәселе бойынша әкім сайлауының пайдасына 60 — тан 40-қа дейін дәлелдерім бар деп айтар едім.

Нұрлықан Әбенов, тәуелсіз депутат:

– Мен облыс әкімі қала әкімінің міндетін уақытша атқарушыны тағайындауды ұсынамын. Бес айдан кейін аудандар мен қалалар әкімдерін сайлау туралы заң күшіне енеді, әкімдерді сайлау үш жылдық мерзімге өткізіле бастайды. Қала әкімі бұл қызметке дауыс беру арқылы келуге тиіс деп санаймын.

Ал заң күшіне енген жоқ, әкімнің міндетін уақытша атқарушыны тағайындау керек. Біз барлық жағынан көмектесеміз, орынбасарлар бар. Менің ойымша, қорқынышты ештеңе болмайды.

Мақсат Айсаутов, тәуелсіз депутат:

— Халық барлық деңгейдегі әкімдерді таңдауы керек. Нақты саяси реформалар, оппозиция, Саяси партиялар қатысатын бәсекелестік сайлау болуы керек.

Жанна Кенжина,»Аманат» партиясы:

– Мен әкімді сайлауды қолдаймын. Халық оны таңдауы керек.

Ерлан Жұматаев, депутат:

– Мен қала әкімінің тікелей сайлауын қолдаймын. Бірақ бәрі заңның қалай орындалатынына, оларға тәуелсіз адамдар қатысуға рұқсат етілетініне байланысты. Мен ауыл әкімдерінің сайлауы қалай өтетінін білемін. Егер қала әкімінің сайлауы бірдей болса, онда ешқандай айырмашылық болмайды, әкім тағайындалады немесе сайланады. Жақында Деркөл әкімінің сайлауы өтті, келушілер саны 10 пайызды құрады. Адамдар мұндай сайлауға бармайды. Мен сайлауда әкім лауазымына үміткерлерге қойылатын талаптар туралы бірнеше өтініш жібердім. Нақты жауаптар алған жоқ. Талаптар еш жерде жазылмаған. Егер оларға тәуелсіз адамдар қатысса және халықты қызықтыратын болса, сайлау адамдар үшін қызықты әрі мағыналы болады.

Төменде қалалық мәслихаттың бұрынғы депутаты (2000 ж. ж. басында шақырылған) Дархан Сариевтің пікірі:

– Мен қала әкімінің сайлауына қатысамын. Адамдарды өзін — өзі басқаруға-принциптерге, ережелерге үйрету керек. Біз бәріміз ең жақсы адамдарды — кәсіпқойларды, қала шаруашылығын басқаруда мағынасы бар адамдарды таңдауды үйренуіміз керек. Алдымен ПИК сияқты жағдай болатыны түсінікті-біреу сенеді, біреу сенбейді. Адамдар болады түсініксіз келеді. Бірақ әр жолы жағдай жақсара бастайды. Адамдарды өзін-өзі басқаруға үйрету, қалыпты депутаттарды, қала, аудан әкімдерін таңдауды үйрену қажет.

Адамдар туралы алаңдауға қабілетті құндылық белгілері бар адам тағайындалады деп сенбеймін. Тағайындалғандар арасында мұндай адамдар аз. Бір адамның — облыс әкімінің шешімімен ғажайып әкім қаланы басқаруға келеді және ол біздің өмірімізді тырмалап, жақсартады деп сенбеймін. Әрине, біз өзіміз мемлекетті, жергілікті жерлерде, бірінші кезекте басқаруды үйренуіміз керек. Бұл өзін-өзі басқару, бұл әкімдердің сайлануы, ашық, әділ сайлау.

Бұл әкімнің бұрынғы орынбасарының ұстанымы (ол өз атын атамауды өтінді).

Бұрынғы шенеунік бірден елдегі мемлекеттік басқарудың басты проблемаларының бірі деп атағанына және жергілікті атқарушы органдардың жұмысында, өңірлердің әкімдерін тағайындау жүйесі мен олардың тез ауысуына назар аударады.

«Адал және ыңғайлы адамдар тағайындалады-бұл негізгі критерийлер», – дейді ол. Қала шаруашылығындағы проблемалар соншалықты ауыр, олар жоғарыдан тағайындалған емес, халық сайлаған қала әкімі лауазымына тезірек келуді талап етеді деп мәлімдейді.

«Өңір әкімінің орташа қызмет ету мерзімі үш жылды құрайды, жекелеген өңірлерде сирек ерекшеліктер бар, бірақ ерекшеліктер ережені растайды.

Тағайындалған әрбір әкімнің өңірлерді дамыту туралы өзіндік көзқарасы бар, бірақ бұл ретте белгілі бір уақыт кезеңіне арналған іс — қимылдың стратегиялық жоспары жоқ, шығыстар-жергілікті бюджеттің кірістері, тапшылықтың себептері, бюджет қаражатының неғұрлым көп мөлшері жұмсалатын бағыт толық қаржылық көрінісін көрмейді.

Әрбір жаңа әкім өз идеяларымен немесе олардың жақын ортасы шабыттандырған идеялармен келеді — халықты қалай таң қалдыруға болады, халық арасында танымалдылыққа қалай қол жеткізуге болады және республика басшылығының адал көзқарасы, рейтингтердің бірінші жолдарында қалу. Әрине, оларсыз-әлеуметтік желілер сияқты, бүгінде бұл біздің бәріміз. Сол жерден әкімдер орындауға тырысатын тұрғындардың тілектері келеді, сол жерден олар өз қызметін бағалау туралы мәліметтерді қарғыс немесе алғыс түрінде алады.

Қызметке кіріскен кезде тағайындалған әкім, әдетте, өзекті тақырыптарға баса назар аударады:

1. Жолдар (көбірек жөндеу керек, белгілеу және т. б.)

2. Балалар және спорт алаңдары

3. Жарықтандыру

4. Қаланы қоқыстардан (қар, мұз және т. б.) тазалау

5. Қасбеттерді бояу (кезекті косметикалық жөндеу жасау).

Президенттің тапсырмасы аясында, егер әкімдерге аймақ бойынша жаяу жүру және тәртіп орнату қажет болса, онда өңірдің стратегиялық дамуы артта қалып отыр.

Қала тұрғындарына қолайсыздық туғызатын басты мәселе — коммуналдық шаруашылық. Су, жылыту, электр желілеріндегі апаттар тек «айсбергтің ұшы» болып табылады, өйткені КСРО құлағанға дейін 40 жылдан астам уақыт бұрын жасалған барлық нәрсе әлі де қолданылады.

Қаламыздың коммуналдық шаруашылығындағы жағдайды талдап көрейік.

Су тазарту қондырғылары 1964 жылы салынған, номиналды қуаты тәулігіне 30 мың мЗ. Өзінің су тартатын құрылымы жоқ, су «ЖайықЖылуҚуат» АҚ-ға тиесілі понтондық сорғы станциясынан алынады. Жайық деңгейі минимумға дейін төмендеген кезде сорғы станциясы судың қажетті көлемін айдай алмайды.

Сүзгі станциясында бүкіл ғимаратта бойлық жарықшақ бар. Яғни, ғимарат құрылымдық тұтастығын жоғалтты. Іргетастағы жарықшақ пайда болды және кез келген уақытта станцияның бұзылуына әкелуі мүмкін.

Сұйық хлор қосылған 20 ғасырдың ортасында сүзу технологиялары қолданылады.

Ұңғымалардан шыққан судың минералдануы артық, ал судағы минералды бөлшектердің мөлшері бойынша рұқсат етілген тепе-теңдікке Жйықтан жер үсті сулары мен ұңғымалардан суды араластыру арқылы қол жеткізіледі. Осы себепті сантехникалық желілерге жеткізілетін судың құрамында темірдің мөлшері (судың тұрақты қоңыр түсі) және басқа минералды тұздар, әрине, артық хлор бар. Мұның бәрі халықтың денсаулығына қатты әсер етеді. Соңғы 30 жылда өңірлік әкімдердің ешқайсысы қосымша Ұңғымаларды бұрғылаудан басқа, су дайындау және сумен жабдықтау проблемаларын шешу міндетін қойған жоқ. Су дайындау жүйесін ретке келтіру бойынша жұмыс бір жылдан астам уақытты алады. Мәселені инженерлік пысықтаудың басынан бастап техникалық шешімдерді іске асыруға (жеткізу және салу) және объектіні пайдалануға беруге дейін 5 жылдан 7 жылға дейін уақыт өтуі мүмкін.

Тағайындалған адам үшін шамамен үш жыл қызмет ету перспективасында мұндай міндеттерді шешудің мағынасы жоқ. Өнімділігі тәулігіне 50 мың мЗ Орал кәріз тазарту құрылыстары 1987 жылы пайдалануға берілді. 2010-2012 жылдары ӨРІМДЕРДІ қайта құру жүргізілді. Қайта құрудан кейін биологиялық тазарту станциясы бір күн жұмыс істемеді. Ағынды суларды тазарту табиғи түрде жүзеге асырылады биологиялық жолмен-ағындардың биологиялық тоғандар каскады арқылы өтуі. Су тасқыны кезеңінде ағын су көлемі 80 мың мЗ дейін ұлғаяды.

Бұл ретте «Ақжайық» шағын ауданы салынуда. Онда жоспарланған барлық көпқабатты үйлердің іске қосылуымен ағынды сулардың есептік көлемі 25 мың мЗ құрайды. Ең жоғары кезеңде ағынды сулар станцияның мүмкіндіктерінен екі есе асып кетуі мүмкін, бұл аймақтағы нақты экологиялық апатты тудырады. Үш-бес жылдан кейін қолданыстағы станция кіретін кәріз ағындарының көлеміне төтеп бере алмайды.

Кәріздік тазарту құрылыстарын қайта жаңартуды жүргізу үшін жобалауға бір жыл, ҚМЖ мердігерін анықтау үшін конкурстық рәсімдерге жарты жыл және құрылысқа кемінде екі жыл қажет. Егер жобалау ұйымын анықтауға конкурс әлі жарияланбағанын ескерсек, онда жаңа ӨРІМДЕРДІ енгізу мерзімі 2027 жылға, ең жақсы жағдайда ауысады.

Жергілікті атқарушы органдар жүргізетін жолдарды жөндеу нәтиже бермейді. Қала көшелерінің 20% – қатты асфальт жабыны жоқ. Ішінара жөнделетін жолдар жөндеуден кейін бір жыл ішінде де жүктемеге төтеп бере алмайды. Бұл әрдайым жөндеу жұмыстарының сапасына байланысты емес.

бұл ескі жөнделмеген асфальттың бұзылуына байланысты, өйткені әрлеу жабынының қызмет ету мерзімі бірнеше жыл бұрын аяқталған. Жолдарды салу, жөндеу және қайта құру бойынша бекітілген жоспар жоқ.

Халықтың наразылығы жағдайды білмеу мен түсінбеумен байланысты, неге жыл сайын үлкен қаражат бөлінеді, ал жолдардағы жағдай жақсармайды.

Әкімдіктің қателігі-бюджет қаражатын жөндеу және бөлу халықты алдын ала хабардар етпей-ақ кулуарлық түрде жүргізіледі.

Тұрғындар мәселенің ауқымын түсінуі үшін қатты асфальтты жабуды қажет ететін жолдардың санын, жобалау-сметалық құжаттаманы (ЖСҚ) әзірлеуге арналған қаражаттың көлемін, ҚМЖ жүргізуге арналған қаражаттың көлемін, жолдарды күтіп ұстауға және ағымдағы жөндеуге арналған қаражаттың санын анықтау қажет. Осы сандардың барлығы қаланың әрбір тұрғынына қолжетімді болған кезде, ең бастысы — бюджет қаражатын бөлу процесі ашық болады және көшелер бойынша құрылыс және жөндеу кестесі дайындалып, қала тұрғындарының назарына ұсынылады, бұл жағдайда тұрғындарда сұрақтар болмайды, олар жобалардың іске асырылу барысын қадағалайтын болады.

Жалпы, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық тек су мен жолдар ғана емес, бұл газ, жылу және электр энергиясы, сонымен қатар апатқа ұшыраған тұрғын үй қоры, инженерлік желілер, аула аумақтары екенін атап өткен жөн.

Қазіргі уақытта республикада ТКШ жаңғыртудың кешенді жоспары жоқ. Соңғы 30 жыл ішінде бұл салаға салынған инвестициялар тек төтенше жағдайларды жоюға және қолданыстағы жүйелерді жұмыс күйінде ұстауға жұмсалды.

ТКШ жаңғыртудың кешенді жоспарын әзірлеу мәселенің ауқымын анықтауға, қажетті бюджетті есептеуге және басымдықтарды көрсете отырып, 5-10 жылға жол картасын дайындауға көмектеседі. Әйтпесе, төтенше жағдайларды жоюға үлкен қаражат жұмсалады, ал инфрақұрылымның жағдайы нашарлай береді.

Бюджеттік тұрғын үй құрылысы. Мұндай құрылыс облигациялар шығару есебінен жүргізіледі. Республикалық бюджеттен сметалық құнның 80% бөлінеді және 20% Жергілікті бюджет есебінен қаржыландырылады. Құрылыс аяқталғаннан кейін тұрғын үйді сатудан алынған қаражат республика бюджетіне қайтарылады. Бәрі түсінікті және дұрыс сияқты. Алайда, «Отбасы банкі» арқылы тұрғын үй әрқашан құрылыстың болжамды құнынан 20% – ға төмен сатылады.

Нәтижесінде шығындардың 20% – ы жергілікті бюджеттен өтеледі. Қарапайым тілмен айтқанда, мемлекет өз азаматтарының біреуіне басқаларының есебінен арзан баспана береді. Жалпы, ҚР кейбір азаматтарының алдында белгілі бір әлеуметтік бағдарламаларды орындау басқа азаматтар – салық төлеушілер есебінен жүзеге асырылады. Бұл қаншалықты әділ?

Бұл ретте сатылатын тұрғын үйдің құнында инженерлік желілерді жүргізуге және іргелес аумақты абаттандыруға жұмсалатын шығындар ескерілмейді,бұл тұрғызылған тұрғын үй құнының тағы да 30% – ы. Бұл шығындар өтелмейді. Олар қазірдің өзінде өңірде жалға берілетін тұрғын үй құрылысын тоқтатуға және мемлекеттік бағдарламалар бойынша кредиттік тұрғын үй құрылысын қысқартуға алып келді.

Уақыт өте келе мұндай құрылыс қаржы тапшылығына байланысты мүлдем тоқтап қалуы мүмкін.

Инфляцияның бақылаусыз өсуіне байланысты құрылыс материалдары мен құрылыс-монтаж жұмыстарының құны өсуде. Құрылыс бизнесінің өкілдері шығынға ұшырайды. Саладағы дағдарыс дамып келеді.

Тұрғын үй салу функциясын жергілікті атқарушы органдардың құзыретінен қауіпсіз түрде алып тастауға болады, бизнестің өзі тұрғын үй салсын. Мемлекет тұрғын үй алаңдарын әлеуметтік бағдарламаларға конкурстық негізде сатып ала алады. Бұл сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін айтарлықтай төмендетеді, сонымен қатар, аса өзекті міндеттерді орындауға бағытталуы мүмкін қомақты бюджет қаражатын босатады.

Бұл қаладағы проблемаларға үстірт көзқарас.

Олардың себептері тереңірек. Олар ескірген атқарушы билік жүйесінде.

Онда барлық деңгейлерде қабылданған шешімдер үшін нақты жеке жауапкершілік жоқ. Құрылыс және ТКШ саласында жұмыс істейтін әкімдік мамандарында жеткілікті кәсіби деңгей, ТКШ жүйесіндегі техникалық проблемалардың нақты көлемі және олармен байланысты тәуекелдер мен ықтимал салдарларды талдау туралы ақпарат жоқ. Мұның бәрі халықтың жабық шешім қабылдауымен күрделене түседі. Нәтижесінде әлеуметтік шиеленіс артып келеді.

Осы көктемде өңірде қалыптасқан су тасқыны жағдайы қаладағы мемлекеттік басқару жүйесіндегі елеулі олқылықтарды тағы да растады.

Жайық өзенінің көтерілу деңгейі бойынша қате болжамдар, облыс пен қаланың елді мекендерін қорғаудағы асығыс шешімдер мен кәсіпқойлық емес, нәтижесінде құмды қапшықтардан бөгеттер мен қоршаулар салуға жұмсалған қаражаттың көп шығыны су тасқынына қарсы күреске жұмсалған қаражат қаншалықты орынды болды? Құқық қорғау органдары бұл сұрақты қоюы керек.

Бұрын қабылданған шешімдердегі қателіктерге, атап айтқанда саяжай құрылысына арналған бау-бақша учаскелерін заңдастыруға байланысты мемлекет су тасқынынан зардап шеккендерге бюджеттен тұрғын үй сатып алу арқылы жеке шенеуніктердің қателіктерін, қайтадан салық төлеушілерінің есебінен өтеуді жалғастыруда. Бұл қарбаласта аз адамдар көп жылдар бойы тұрғын үйге кезекте тұрғандар биылғы жылы күтілгенді алуы екіталай екенін есіне алады.

Қалаға біздің қаламыздың барлық мәселелерімен таныс құзыретті, бей-жай қарамайтын кәсіби маман қажет және ол аталған барлық мәселелерді шешуге міндетті. Егер саяси ерік болса, сіз біздің еліміздегі өзгерістердің қайнар көзі бола аласыз».

ОҚИ ОТЫРЫҢЫЗ: Миржан Сатқанов Орал әкімі қызметінен кетті

Тамара ЕСЛЯМОВА

Помогите нам рассказывать правду

Наши журналисты не боятся добывать правду, чтобы показывать ее вам. В стране, где власти постоянно хотят что-то запретить, в том числе - запретить говорить правду, должны быть издания, которые продолжают заниматься настоящей журналистикой.

Мы хотим зависеть только от вас — тех, кто хочет знать правду, тех, кто не боится быть свободным. Помогите нам рассказать вам правду.

Пожалуйста, поддержите нас своим вкладом в независимую журналистику!

Это просто сделать.

Можете нас поддержать через KASPI GOLD, отправив свою сумму на номер 8 777 761 02 61

x
2024-09-20
Утром12.13 ℃
Днем21.99 ℃
Вечером19.19 ℃
Ночью15.53 ℃
Влажность24 %
ДавлениеhPa 1017
Скорость ветра5.64 м/с
2024-09-21
Утром10.14 ℃
Днем19.64 ℃
Вечером20.44 ℃
Ночью15.72 ℃
Влажность39 %
ДавлениеhPa 1017
Скорость ветра5.45 м/с